Tips conditie werken tijdens Corona

Een van de grote nadelen van de huidige maatregelen tegen corona is dat het een stuk lastiger is om te sporten. Sportscholen zijn gesloten en ook sporten in groepsverband mag op dit moment niet. Het duurt helaas nog wel een tijdje voordat alle coronamaatregelen weer zijn opgeheven en we weer kunnen sporten en bewegen zoals voorheen. Zeker nu we allemaal veel (binnen) zitten en met het corona virus op de loer, is het belangrijk om wel aan je gezondheid te blijven werken door je conditie op peil te houden. Maar hoe doe je dit als je niet naar de sportschool kan of als je favoriete yoga lesje niet mag doorgaan?  Wij geven je in dit artikel vier tips om toch aan je conditie te werken, ondanks de corona maatregelen!

1.      Ga of blijf wandelen

Tijdens de coronacrisis is wandelen waarschijnlijk een van de populairste activiteiten van Nederland geworden. Nu de maatregelen tegen corona al langere tijd van kracht zien, is het belangrijk om nog steeds te blijven wandelen Als je in een flink tempo doorstapt, is wandelen een goede manier om je conditie op peil te houden. Flink wandelen is trouwens niet alleen goed voor je conditie, het kan je ook helpen om je hoofd even leeg te maken. Bovendien zorgt het ervoor dat je even niet achter een beeldscherm zit, maar dat je ogen schermvrij zijn en dat je nieuwe indrukken opdoet.

2.      Doe thuis een online les

Toen de eerste coronamaatregelen werden aangekondigd, verschoven heel veel activiteiten van offline naar online. Zo ook verschillende sportactiviteiten. Groepssporten zoals hockey of voetbal zijn lastig om online te doen, maar fitness oefeningen en yoga lenen zich uitstekend voor een online les. Kijk eens wat je eigen sportschool aanbiedt of ga op zoek naar een online platform met verschillende soorten activiteiten. Het grote voordeel van online sporten in de woonkamer is dat je nergens naar toe hoeft waardoor je tijd bespaart, het laagdrempelig is zodat je ook een nieuwe sport kunt uitproberen en dat de kosten laag zijn. Geen zin om je ergens voor in te schrijven? Ook Youtube staat vol met work-out video’s!

3.      Ben actief tijdens je lunchpauze

Zeker als je een kantoorbaan hebt, zit je nu meer dan ooit achter de computer. En te veel zitten is niet goed voor je! Gebruik daarom je lunchpauze als een extra moment voor ontspanning en beweging. Een klein ommetje door je eigen buurt zorgt er al voor dat je lichaam weer in gang komt. En als het lekker weer is, kun je ook je boterhammen meenemen en ze bijvoorbeeld in het park opeten.

4.      Laat de auto eens wat vaker staan

Het is vaak makkelijker om even snel ergens met de auto naar toe te gaan in plaats om voor de fiets te kiezen. Door vaker met de fiets te gaan, heb je echter ook meteen een klein sport momentje in je dag. Bovendien scheelt het ook in de kosten voor de benzine. Kijk dus eens op welke momenten je de auto kunt laten staan en de fiets kunt pakken.