gezondheid langzaam verbeteren tips

Iedereen weet dat je gezondheid je belangrijkste bezit is. Toch zijn we vaak niet met onze gezondheid bezig. Een van de redenen waarom we niet continue bezig zijn met het verbeteren van onze gezondheid is omdat het lastig is om met slechte gewoontes te stoppen. Daarom geven we je in dit artikel vijf tips om je gezondheid beetje bij beetje te verbeteren, zodat het waarschijnlijk makkelijker is en het resultaat duurzamer.

  1. Vervang je sigaret door een e-sigaret

Roken is slecht, dat hoeven we je waarschijnlijk niet te vertellen. Toch kan het verdomde lastig zijn om te stoppen met roken. Begin daarom met kleine stapjes. Een goede stap in de richting is als je je gewone sigaret vervangt door een e-sigaret. Op die manier krijg je al wat minder giftige stoffen binnen en heb je de eerste stap voor het stoppen met roken gezet!

  1. Zet meer stappen

Sporten is een belangrijk onderdeel voor een gezonde levensstijl. Toch kan het lastig zijn om direct vijf keer per week naar de sportschool te gaan. Begin daarom klein door meer te bewegen. Wandelen is de meest toegankelijk vorm van bewegen. Kies er dus voor om elke dag een aantal extra stappen te zetten. Laat de auto bijvoorbeeld staan en ga te voet naar de supermarkt of maak na het eten nog een klein rondje buiten. Op deze manier bouw je niet alleen langzaam aan je conditie, maar kom je ook nog buiten voor een ‘frisse’ neus.

  1. Kies vaker voor gezonde voeding

Taart, snoep, gefrituurd eten zijn voor veel mensen een echte verleiding en dan ook moeilik om te laten staan. Een van de redenen waarom de meeste mensen niet lang een dieet volhouden is omdat ze het moeilijk vinden om van de een op de andere dag alleen nog maar gezonde voeding te eten. Grote kans dus dat je het dan niet lang volhoudt en na een aantal dagen of weken weer dezelfde slechte voeding eet. Kies er daarom voor om steeds slimmere keuzes te maken wat betref je voeding. Als je een keer een patatje haalt, dan is dat geen probleem, maar kies dan voor fritesaus in plaats van mayonaise en eet de volgende dag bijvoorbeeld een salade ter compensatie. En is er iemand jarig? Neem dan gerust een stukje taart, maar kies voor een klein stukje taart en laat de bitterballen daarna aan je voorbij gaan.

 

Door elke keer bewuste keuzes te maken op het gebied van je gezondheid, is het makkelijker om het vol te houden en bereik je op de lange termijn betere resultaten!