NMU werkt samen met studenten van de opleiding Digitale Media en Communicatie in Utrecht

Studenten van de opleiding Digitale Media en Communicatie hebben met de NMU meegedacht om meer Utrechters GezondOpPad te laten gaan. Met de verschillende concepten stimuleren ze om vaker de fiets te pakken, de auto te delen of over te stappen op een elektrische scooter. De studenten kregen de volgende vraag mee: Hoe kunnen wij verschillende doelgroepen bereiken in de campagne GezondOpPad? Zij kwamen met een zeven aantal concepten. Iets wat vaak terug kwam in deze concepten was een puntensysteem. Via een app kan de gebruiker punten verzamelen om zo een beloning te krijgen. Zo wil het groepje ‘WeGreen’ werknemers activeren om met de fiets naar het werk te gaan. De app houdt de gereden afstand bij en dit wordt dan omgezet in punten. Op deze manier kun je het dan opnemen tegen je collega’s of zelfs andere bedrijven. Een ander leuk initiatief was het project Save it, deze studenten hebben een manier bedacht om carpoolen eenvoudiger te maken. In de app kun je aangeven of je chauffeur bent of met iemand wil meerijden. Op basis van je route ontstaat er een match tussen chauffeur en meerijder. Via de app kun je dan contact met elkaar leggen. Een aantal van deze concepten zullen meegenomen worden in de campagnes van de NMU.